Автор: Діордіца Іван Миколайович E
Вікова категорія учнів: 8 клас
Предмети: Фізика, математика
Актуальність проєкту (уроку):
Розуміння законів збереження енергії — фундамент фізики й основа сучасних технологій. Урок сприяє формуванню наукової картини світу, розвитку дослідницьких навичок, математичної грамотності та креативності учнів.
Стислий опис проєкту (уроку):
Учні досліджують, як потенціальна енергія перетворюється у кінетичну, використовуючи саморобну гірку та іграшкову машинку. Вимірюючи час і шлях, учні обчислюють швидкість та енергію, аналізують ефективність перетворення енергії та вплив різних факторів.
Очікувані результати проєкту (уроку):
Розуміння суті закону збереження механічної енергії; вміння проводити вимірювання та обчислення; навички оформлення дослідницької роботи; розвиток критичного мислення та вміння працювати в команді; застосування знань з фізики, математики, технологій.
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту (уроку):
Іграшкова машинка, саморобна гірка (картон або пластикові пляшки), вимірювальна стрічка, секундомір, ваги, калькулятор, ручка, олівець, клей, ножиці, клейка стрічка.
Діяльність після виконання проєкту (уроку):
Заповнення звіту, обговорення результатів, аналіз джерел втрат енергії, пропозиції щодо удосконалення моделі, виконання домашнього завдання.
Використані ресурси:
· Фізика : підруч. для 8 кл. закл. загал. серед. освіти / В. Г. Бар’яхтар, Ф. Я. Божинова, С. О. Довгий, М. М. Кирюхін, О. О. Кирюхіна ; за ред. С. О. Довгого. — Харків : Вид-во «Ранок», 2025. — 288 с. : іл.
· Відкриті джерела з мережі Інтернет