STEM-урок. Природні зони Південної Америки, закономірності їх поширення. Вертикальна поясність Анд. Сучасні екологічні проблеми

Автор Ясінська Алла Станіславівна

Вікова категорія учнів 7 клас

Предмет географія

Актуальність уроку

Вивчення природних зон Південної Америки дає змогу учням зрозуміти закономірності розподілу живих організмів на планеті, вплив географічного положення, клімату, ґрунтів на формування природних комплексів. STEM-підхід розвиває критичне мислення, вміння працювати в команді, застосовувати знання на практиці та створювати власні мініпроєкти.

Стислий опис уроку

Під час уроку учні досліджують природні зони Південної Америки, визначають залежність рослинного і тваринного світу від кліматичних умов, створюють інтерактивну карту та мінімакет однієї із зон (наприклад, Амазонії). Робота проводиться в групах із використанням технологій, математики, мистецтва та природничих наук.

Очікувані результати уроку

Учні:

• пояснюють, як клімат впливає на формування природних зон;

• розпізнають природні зони Південної Америки на карті;

• вміють працювати з цифровими інструментами (Google Maps, PowerPoint);

• створюють візуальні моделі (макети, презентації);

  • розвивають навички співпраці, аналітичного мислення, самооцінки.

Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів

S (природничі науки)

Дослідження клімату, ґрунтів, рослинності та тваринного світу різних природних зон Південної Америки. Визначення причин різноманітності природних умов

T (технології, інформатика)

Пошук інформації в інтернеті. Перегляд відео. Створення макету та презентації природних зон.

R (читання+письмо)

Опрацювання науково-популярних текстів, складання опису однієї природної зони.

Сельва — вологі екваторіальні ліси в Південній Америці.

Кампос — зона саван та рідколісь південної півкулі материка.

Льянос — зона саван та рідколісся північної півкулі материка.

Пампа — субтропічний степ Південної Америки.

E (інжиніринг)

Конструювання моделі природної зони Амазонська сельва з використанням паперу, картону

A (мистецтво)

Художнє оформлення моделі або створення інфографіки «Природні зони Південної Америки»

M (математика)

Обчислення середніх температур, кількості опадів для природних зон; побудова схеми поясності вертикальної поясності Анд

Обладнання, необхідне для реалізації уроку

  • Фізична карта Південної Америки
  • Комп’ютери або планшети з доступом до інтернету
  • Презентаційне обладнання (проєктор, екран)
  • Матеріали для макету: картон, папір, клей, фломастери, фарби
  • Онлайн-сервіси: PowerPoint

Діяльність після виконання уроку

  • Презентація групових робіт (макетів, карт, постерів)
  • Обговорення отриманих результатів і труднощів
  • Виставка «Природні зони Південної Америки очима учнів»
  • Рефлексія: коротке опитування «Що я дізнався? Що мене здивувало?»

Використані ресурси

  • Атлас з географії, 7 клас
  • Підручник «Географія», 7 клас
  • Онлайн-карти Google Earth, National Geographic Kids
  • Відео з YouTube (Географія ПРОСТО)

Поділитися: