Автор Світлана Ткаченко
Вікова категорія 7 клас
Предмети українська мова, географія, математика
Актуальність уроку.
- Розвиток комунікативних навичок - учні вчаться аргументувати свою позицію, вести дискусію, правильно використовувати термінологію та формулювати заклики (публіцистичний стиль).
- Екологічна свідомість, відповідальне ставлення до природних ресурсів.
- Формування активної громадянської життєвої позиції, залучення до участі у практичних заходах із захисту довкілля.
- Виховний аспект – сприяти дбайливому ставленню до національних природних багатств.
Стислий опис уроку.
- STEM-вступ
- Демонстрація короткого, емоційного відео або слайд-шоу про красу природи та вплив людської діяльності.
- Оголошення теми.
- Актуалізація знань
- Лінгвістична розминка.
- Пригадайте, яка основна мета публіцистичного стилю? (Вплив, переконання, інформування).
- Які мовні засоби є типовими для нього? (Риторичні запитання, оклики, суспільно-політична лексика).
- Завдання. Сформулюйте ідеальний заклик до екологічної дії, використовуючи риторичні прийоми.
- Дослідження та аналіз даних.
Робота в STEM-групах (4 групи).
- Учні отримують науково-статистичні матеріали.
Група 1. Досліджують факти про зникнення видів, деградацію ґрунтів.
Група 2. Знаходять і наводять приклади технологічних рішень (переробка, "розумні" міста).
Група 3. Аналізують структуру успішних екологічних кампаній/петицій.
Група 4. Аналізують діаграми: відсоток забруднення Світового океану, швидкість вирубки лісів (цифри, відсотки, динаміка).
2)Завдання для всіх груп. Вибрати 2-3 найбільш шокуючі/переконливі факти (цифри), які можна використати як аргументи в есе.
4. Проєктування та структурування.
- Мозковий штурм. Учитель пропонує розглянути есе як інженерну конструкцію, де кожен елемент (аргумент) має витримувати навантаження (критику) і вести до кінцевої мети (переконання).
- Складання плану есе.
Вступ. Гачок (емоційний або шокуючий факт/риторичне запитання).
Основна частина (Аргумент 1). Проблема + Факт/Цифра.
Основна частина (Аргумент 2). Перспектива/Рішення .
Висновок. Заклик до дії.
5. Письмова робота.
- Практичне робота.
Написання чернетки есе.
6. Рефлексія та оцінювання.
- Обмін думками.
Учні зачитують лише вступні частини своїх есе.
Який вступ виявився найбільш переконливим і чому?
- STEM-висновок. Яким чином використання наукових фактів та точних чисел допомогло вам у мовленнєвій діяльності ?
Очікувані результати уроку.
- Розвиток міждисциплінарних компетентностей (географія, математика, технології, інформатика).
- Розвиток комунікативних навичок.
- Поглиблення знань з природничих наук та математики: з географії – здобувачі освіти зможуть дослідити вплив діяльності людини на навколишнє середовище; з математики – проведення розрахунків, складання графіків/діаграм : динаміка танення льодовиків, статистика утилізації та перероблювання пластикового сміття; відсоток забруднення Світового океану, швидкість вирубки лісів.
- Уміють працювати з цифровими інструментами (PowerPoint, Paint 3D).
- Формування екологічної свідомості, відповідального ставлення до природних ресурсів.
- Формування активної громадянської життєвої позиції, залучення до участі у практичних заходах із захисту довкілля.
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обладнання, необхідне для реалізації уроку.
- Проєктор, мобільні телефони з доступом до мережі «Інтернет»
- Шаблони (видруковані або цифрові) графіків/діаграм про екологічні проблеми (наприклад, динаміка танення льодовиків, статистика пластикового сміття).
- Онлайн-інструменти Google Docs/Slides для спільної роботи.
Діяльність після виконання уроку.
- Написання есе в публіцистичному стилі «Збережімо Землю для нащадків» з використанням дієслів неозначеної форми.
- Творче завдання (Engineering/Technology). Розробити (письмово або графічно) мініпроєкт "Мій екологічний слід" для своєї родини, ґрунтуючись на принципах 3R (Reduce, Reuse, Recycle), який можна було б реалізувати вдома.