Автор Алла Баєвська
Вікова категорія учнів 9 клас
Предмети українська мова, хімія
Актуальність уроку.
- Збереження культурної спадщини. Узвар – це не просто напій, а важливий елемент української культурної спадщини та кулінарних традицій. Дослідження та популяризація цієї страви сприяють збереженню знань про побут, звичаї та харчові звички наших предків.
- Здорове харчування та натуральні продукти. У наш час, коли зростає попит на здорове харчування, узвар набуває нового значення. Він готується із сухофруктів без додавання цукру або з мінімальною його кількістю, без штучних барвників, що робить його альтернативою газованим солодким напоям. Узвар багатий на вітаміни, а також позитивно впливає на імунітет.
- Популяризація автентичного смаку українців. Включення до меню кафе, ресторанів
- Узвар як обряд українців. Узвар – частина багатьох українських обрядів та свят, зокрема різдвяних.
Стислий опис уроку
Усі учні об’єднані в групи. Кожна група отримує індивідуальне завдання.
І група. «Дослідники». Здійснюють пошук інформації про історію узвару, його значення в українській культурі.
ІІ група. «Цілителі». Досліджують з учителем хімії цінність узвару для здоров’я людини.
ІІІ група. «Кулінари». Здійснюють пошук найцікавіших й найпростіших рецептів приготування узвару та проводять дегустацію напою.
ІV група. «Колядники». Досліджують роль узвару в календарних та родинних святах.
Очікувані результати уроку.
-Поглиблення знань з природничих наук та математики: з хімії – здобувачі освіти зможуть дослідити хімічний склад різних сухофруктів; з біології – вплив сухофруктів на організм людини; з математики – проведення розрахунків для пропорцій інгредієнтів, об’єму рідини, калорійність напою.
-Створення та дегустація різних рецептів узвару з урахуванням смаку.
-Розуміння історії узвару.
-Формування свідомості про здорове харчування.
-Повага до української спадщини.
-Розвиток міждисциплінарних компетентностей (хімія, математика, біологія, технології, інформатика)
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обладнання, необхідне для реалізації уроку
1. Мобільні телефони з доступом до мережі «Інтернет».
2. Для проведення хімічних досліджень: ареометр (для визначення густини), пробірки, колби, мірна склянка, терези.
3. Інтерактивна дошка.
Діяльність після виконання уроку
1. Написання вільного есе «Чи може узвар стати українським суперпродуктом?» з використанням складних речень.
2. Створення короткого слогана, що передає суть українського продукту (узвару).