STEM-урок. Узвар як традиційна українська страва. Створення власного висловлення з використанням складних речень

Автор Алла Баєвська

Вікова категорія учнів 9 клас

Предмети українська мова, хімія

Актуальність уроку.

  1. Збереження культурної спадщини. Узвар – це не просто напій, а важливий елемент української культурної спадщини та кулінарних традицій. Дослідження та популяризація цієї страви сприяють збереженню знань про побут, звичаї та харчові звички наших предків.
  2. Здорове харчування та натуральні продукти. У наш час, коли зростає попит на здорове харчування, узвар набуває нового значення. Він готується із сухофруктів без додавання цукру або з мінімальною його кількістю, без штучних барвників, що робить його альтернативою газованим солодким напоям. Узвар багатий на вітаміни, а також позитивно впливає на імунітет.
  3. Популяризація автентичного смаку українців. Включення до меню кафе, ресторанів
  4. Узвар як обряд українців. Узвар – частина багатьох українських обрядів та свят, зокрема різдвяних.

Стислий опис уроку

Усі учні об’єднані в групи. Кожна група отримує індивідуальне завдання.

І група. «Дослідники». Здійснюють пошук інформації про історію узвару, його значення в українській культурі.

ІІ група. «Цілителі». Досліджують з учителем хімії цінність узвару для здоров’я людини.

ІІІ група. «Кулінари». Здійснюють пошук найцікавіших й найпростіших рецептів приготування узвару та проводять дегустацію напою.

ІV група. «Колядники». Досліджують роль узвару в календарних та родинних святах.

Очікувані результати уроку.

-Поглиблення знань з природничих наук та математики: з хімії – здобувачі освіти зможуть дослідити хімічний склад різних сухофруктів; з біології – вплив сухофруктів на організм людини; з математики – проведення розрахунків для пропорцій інгредієнтів, об’єму рідини, калорійність напою.

-Створення та дегустація різних рецептів узвару з урахуванням смаку.

-Розуміння історії узвару.

-Формування свідомості про здорове харчування.

-Повага до української спадщини.

-Розвиток міждисциплінарних компетентностей (хімія, математика, біологія, технології, інформатика)

Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів

S (природничі науки)

Дослідження складу різних сухофруктів; позитивний вплив сухофруктів на здоров’я людини.

T (технології, інформатика)

Пошук інформації в інтернеті.

R (читання+письмо)

Створення власного висловлення (есе).

E (інжиніринг)

Створення рецептів різних узварів.

A (мистецтво)

Оформлення власних досліджень.

M (математика)

Роблять необхідні розрахунки.

Обладнання, необхідне для реалізації уроку

1. Мобільні телефони з доступом до мережі «Інтернет».

2. Для проведення хімічних досліджень: ареометр (для визначення густини), пробірки, колби, мірна склянка, терези.

3. Інтерактивна дошка.

Діяльність після виконання уроку

1. Написання вільного есе «Чи може узвар стати українським суперпродуктом?» з використанням складних речень.

2. Створення короткого слогана, що передає суть українського продукту (узвару).

Поділитися: