Автор Яна Луценко
Вікова категорія учнів 6 клас
Предмети математика, інформатика, хімія, географія
Актуальність уроку. Відсоткові розрахунки застосовуються майже у всіх сферах життєдіяльності людини. Без них не можна виконати жодне соціологічне дослідження та написати жоден проєкт. Уміння обчислювати відсотки допоможе зрозуміти кількість знижки в магазині та певного добрива у баковій суміші, вмісту речовин у сплаві та площі суходолу місцевості тощо. Відсоткові розрахунки допомагають розвивати фінансову грамотність, критичне мислення та здатність порівнювати дані.
Стислий опис уроку. Усі учні об’єднані в групи. Кожна група отримує індивідуальне завдання.
І група. «У світі IT» Досліджують походження поняття «відсоток» та відомих математиків, які його удосконалили. Створюють презентацію на ноутбуці (або напередодні).
ІІ група. «Хіміки». Працюють над проблемними питаннями. 1. Знайти скільки грам олова міститься у сплаві масою 350 грамів, якщо його відсотковий вміст складає 15 %. 2. Скільки олова потрібно додати, щоб його відсотковий вміст становив 40 %. 3. На скільки більше грам олова міститься у 25 % сплаві масою 800 грамів, ніж у 35 % сплаві масою 500 грамів?
ІІІ група. «Геодезисти». За допомогою додаткових джерел інформації обчислюють відсоткове відношення висоти гори Говерла до висоти гори Піп Іван Чорногірський. На скільки відсотків гора Бребенескул вища, ніж гора Петрос. На скільки відсотків треба збільшити середню швидкість, щоб піднятися на Говерлу за зеленим маршрутом за той самий час, що і спуститися за синім маршрутом?
Очікувані результати уроку.
1. Удосконалення вмінь знаходити відсотки від числа, число за його відсотком, відсоткове відношення чисел.
2. Формування навички виділяти головне, узагальнювати, робити висновки. Удосконалення роботи з мережею “Інтернет”. Створення візуальних моделей.
3. Розширення знань про географічні об’єкти Батьківщини.
4. Практичне застосування математики в житті. Розв'язування задач прикладного характеру.
5. Вміння розв’язувати хімічні задачі на застосування відсотків.
6. Розвиток міждисциплінарних компетентностей (математика хімія, географія, інформатика)
7. Розвивати інтерес до науково-дослідної діяльності
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обладнання, необхідне для реалізації уроку
1. Ноутбук та мобільні пристрої з доступом до мережі «Інтернет».
2. Папір, ручки, олівці.
3. Інтерактивна дошка.
Презентація результатів
Кожна група коротко демонструє результат розрахунків, ознайомлюючи присутніх з методами своїх досліджень.