Автор Каліна Катерина Олександрівна
Вікова категорія учнів (вихованців): 5-6 клас
Предмети: інформатика
Актуальність проєкту (уроку): У сучасному світі, насиченому цифровими технологіями, розуміння принципів роботи пристроїв є надзвичайно важливим. Проєктори широко використовуються: в освіті, бізнесі, розвагах тощо. Але більшість учнів не замислюються над тим, як саме проєктори функціонують, які фізичні та технологічні принципи лежать в їхній основі. Даний проєкт дозволить здобувачам освіти не лише розширити знання про презентації, але й зануритися у світ оптики, інженерії та наукового дослідження, розвиваючи критичне мислення та винахідницькі навички. Вивчаючи проблему відстані до екрана та місця для глядача є практично значущим аспектом, що дозволить їм застосувати теоретичні знання на практиці.
Стислий опис проєкту (уроку):
"Як працює проєктор?" є інтегрованим уроком, що поєднує знання з інформатики, фізики, математики та інженерії. Учні, працюючи в групах, досліджуючи принцип дії проєктора, створюють його спрощену матеріальну модель (прототип) з підручних матеріалів (мобільний телефон, лінза, коробка). Ключовий етап: експериментальна перевірка гіпотези щодо оптимальної відстані встановлення проєктора та розташування глядачів, використовуючи як власноруч створену модель, так і онлайн-калькулятор проєктора. Результатом проєкту буде не лише розуміння принципу роботи пристрою, але й сформовані висновки щодо його ефективного використання.
Очікувані результати проєкту (уроку):
- називає обладнання, необхідне для демонстрації електронних презентацій;
- розуміє залежність між відстанню до екрана та розміром картинки;
- описує, як добирати приміщення для проведення заходу із використанням електронних презентацій;
- планує і реалізує експеримент з готовими чи створеними моделями для підтвердження, чи спростування гіпотези;
- робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу;
- розрізняє основні характеристики мультимедійних проєкторів (коефіцієнт відбиття полотна, яскравість тощо);
- демонструє навички групової роботи та комунікації;
- розвиває допитливість, логічне мислення та здатність до експериментальної діяльності.
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту (уроку):
- Мобільні телефони (у кожного учня або групи).
- Лінзи (бажано із десятикратним збільшенням, по одній для кожної групи).
- Картонні коробки (з-під взуття, побутової техніки тощо, по одній для кожної групи).
- Канцелярський ніж/ножиці.
- Скотч/клей.
- Рулетки/лінійки.
- Маркери/олівці.
- Доступ до мережі Інтернет для роботи з онлайн-калькулятором проєктора.
- Проєктор (для демонстрації) та екран.
- Презентація для вчителя з ключовою інформацією.
Діяльність після виконання проєкту (уроку):
- Презентація групами своїх прототипів та результатів експериментів;
- Колективне обговорення висновків, порівняння отриманих даних з теоретичними розрахунками та інформацією з онлайн-калькулятора;
- Створення узагальнюючих рекомендацій щодо використання проєкторів для різних цілей;
- Можливе проведення конкурсу на найкращий прототип проєктора або найцікавішу презентацію результатів;
- Рефлексія щодо набутих знань та навичок.
Використані ресурси:
- http://projectorcalculator.benq.com/
- Матеріали підручника з інформатики для 6 класу.
- Матеріали з фізики (оптика, світло).