Автор Тетяна Бондаренко
Вікова категорія учнів 7 клас
Предмети біологія, математика, технології, інженерія, фізика
Актуальність уроку.
- Ознайомити учнів з впливом фізичних навантажень на організм з погляду науки.
- Формувати в учнів розуміння впливу фізичних навантажень на роботу серця й дихання.
- Розвивати вміння вимірювати частоту серцевих скорочень (ЧСС) та аналізувати результати.
- Розвивати навички самоконтролю під час фізичних вправ.
- Показати зв’язок фізичної культури з біологією, математикою, фізикою та технологіями.
Стислий опис уроку
STEM -урок з фізичної культури може бути інтегрованим уроком, на якому учні будуть не тільки фізично активними, але й зможуть вивчати наукові принципи, які стоять за їхніми рухами та фізичними процесами. Також урок може включати цікаву активність, спрямовану на розвиток фізичних здібностей учнів, а також розуміння важливості здорового способу життя.
Урок складається з теоретичної, практичної частини та підсумку уроку.
- Організаційна частина.
- Привітання, мотивація, налаштування на роботу.
- Обговорення теми: ”Як фізична активність впливає на наше серце?”
- Теоретичний частина.
- Коротке пояснення будови серця, поняття “пульс”.
- Формула розрахунку оптимальної ЧСС:
220 - вік = максимальна ЧСС
Оптимальне навантаження 60-80% від цього показника
- Практична частина.
- Розминка.
- Учні виконують комплекс вправ:
- біг на місці 1 хв.
- присідання 1 хв.
- стрибки “зірочка” 1 хв.
Після кожної вправи діти вимірюють пульс, фіксують результати в таблицю
Вид вправи
Пульс до
Пульс після
Відновлення через 1 хв.
Біг на місці
Присідання
Стрибки
- Аналітична частина.
- Учні обчислюють середній пульс, порівнюють результати.
- Створюють графік зміни ЧСС.
- Обговорення: у кого пульс відновлюється швидше - чому?
- Заключна частина (Рефлексія).
- Учні обговорюють, як фізичні вправи допомагають покращити їхнє здоров’я.
- Мінівікторина : ” Що відбувається з серцем, коли ми тренуємося?”
Очікувані результати уроку
Учні:
- пояснюють, як фізичні вправи впливають на роботу серця;
- уміють вимірювати пульс і робити висновки;
- розуміють важливість регулярних тренувань;
- застосовують знання з біології та математики на практиці
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
S (природничі науки) - будова серцево-судинної системи, поняття про пульс і навантаження; вимірювання пульсу, частоти дихання.
Т (технології, інформатика) - використання фітнес-браслетів, секундоміра або мобільного додатку для вимірювання пульсу.
Е (інжиніринг) - побудова графіка зміни пульсу після навантаження, “Графік-навантаження” - як змінюється пульс під час виконання різних видів вправ.
М (математика) - обчислення середнього, мінімального і максимального пульсу, порівняння показників; побудова діаграм.
Обладнання, необхідне для реалізації уроку
- Секундомір або мобільний додаток.
- Фітнес-браслети (за наявності).
- Аркуші для записів.
- Ватман або інтерактивна дошка для графіків.
Діяльність після виконання уроку
- Провести експеримент вдома - виміряти пульс у спокої, після 10 присідань і через 1 хв. після відпочинку. Побудувати графік і зробити висновок.
Використані ресурси
Відкриті джерела інтернет.