Автор Анастасія Стороженко
Вікова категорія учнів 7 клас
Предмети хімія, фізика, математика, історія, технології, інформатика
Актуальність уроку.
Тема «Будова атома» є однією з ключових у курсі хімії, адже саме з неї починається наукове розуміння природи речовини. Вивчення будови атома дозволяє учням усвідомити, що всі речовини — від найпростіших до найскладніших — складаються з атомів, які мають певну структуру. Знання про склад і будову атома є основою для пояснення властивостей хімічних елементів, утворення хімічних зв’язків, перебігу реакцій та закономірностей у періодичній системі Дмитра Менделєєва.
Стислий опис уроку
Під час уроку учні ознайомлюються з будовою атома та його частинками, вивчають модель будови атома Е. Резерфорда, порівнюють властивості елементарних частинок: протонів, нейтронів, електронів, визначають фізичний сенс порядкового номера хімічного елемента в Періодичній системі Д.І Менделєєва. Вчаться обчислювати число протонів, нейтронів, електронів. Дізнаються, що саме електрони визначають хімічні властивості елементів. Протягом уроку учні працюють із моделями атомів, періодичною системою хімічних елементів, розв’язують пізнавальні завдання, аналізують схеми й відеофрагменти.
Очікувані результати уроку.
- Учні можуть пояснити, що таке атом, хімічний елемент, йон.
- Розуміють структуру атома: ядро, протон, нейтрон та електрони.
- Учні зможуть зобразити моделі атомів (на прикладі простих елементів) та визначити кількість елементарних частинок.
- Усвідомлюють з чого складається навколишній світ і організм людини.
- Розвиток міждисциплінарних компетентностей (хімія, математика, фізика, технології, інформатика, історія)
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обладнання, необхідне для реалізації уроку
- Періодична система хімічних елементів
- Комп’ютер, телефони з доступом до мережі “Інтернет”
- Матеріали для моделювання атома (Картон, шаблон - комп’ютерний диск, ножиці, циркуль, лінійка, клей пістолет, пластилін різних кольорів, двосторонній скотч, червоний і зелений фетр, дерев’яні зубочистки, декоративна липучка).
- Презентаційне обладнання (проєктор, екран)
Діяльність після виконання уроку
- Знання сучасних моделей атомів.
- Презентація рухомої моделі атома, буклетів, лепбуків.
- Виставка змодельованих молекул різних речовин.
- Представлення моделей атомів, створених за інструкційно-технологічною картою.
Використані ресурси
- Підручник з хімії (Хімія : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / О. В. Григорович, О. Ю. Недоруб. — Х. : Вид-во «Ранок», 2024. — 208 с., іл.)
- Інтерактивні 3D-моделі атомів та молекул (Wordwall)
- Інструкційно-технологічні картки для створення моделей.
- Програми та онлайн-інструменти для створення моделей: Canva, PowerPoint 3D, Tinkercad, Paint 3D.
- Навчальні відеофрагменти з YouTube