Автор Олексюк Любов
Вікова категорія учнів (вихованців) – 11 років, 5 клас
Предмети: українська література, історія, трудове навчання
Актуальність уроку.
- Урок літератури, що має торкнутися людських сердець. Учні вчаться емпатії, критичному мисленню, інших життєвих навичок. А також урок посилює міжпредметні зв’язки.
- Збереження культурної спадщини. Хліб – це не тільки харчовий продукт, але й важливий елемент української культури, історії, традицій. Дослідження та популяризація цієї страви сприяють збереженню знань про побут, звичаї та гастрономічні вподобання українців.
- Здорове харчування. Нині, коли актуальним у суспільстві є запит на здорове харчування, важливо їсти корисне, зокрема хліб. А найкраще пекти його самому, додаючи корисні інгредієнти. Недарма ж хліб – усьому голова.
- Реклама українських хлібних виробів. Розповіді учнів про сімейні традиції, пов’язані з хлібом. Кулінарні та гастрономічні вподобання українців. Популяризація різних сортів хлібобулочних виробів.
Стислий опис проєкту (уроку).
Учні аналізують оповідання Б. Грінченка «Украла». У творі йдеться про те, що голодна дівчинка вкрала шматок хліба. Урок дає можливість розуміння складного літературного твору, історії, розвитку критичного мислення та навичок розв'язання соціальних питань, життєвих ситуацій.
Урок посилює міжпредметні зв’язки, об’єднує літературу з історією, з іншими предметами.
Потім учні об’єднані в групи, вони мають окремі завдання.
І група. «Історики». Здійснюють пошук інформації про історію України, житниці Європи. А також про Голодомор. Про традиції українців, пов’язані з хлібом.
ІІ група. «Аналітики». Досліджують з учителем про цінність хліба як продукту.
ІІІ група. «Кулінари». Здійснюють пошук найкращих рецептів хліба. Презентують готові вироби, пригощають людей.
Очікувані результати проєкту (уроку)
Поглиблення знань з літератури, мови, історії, кулінарії. Учні зможуть з літератури дослідити, у яких творах ідеться про хліб; з мови – назви хлібобулочних виробів, з кулінарії – важливість вживання хліба для здоров’я людини; з математики – проведення розрахунків для приготування хліба. З хімії - створення та дегустація різних виробів із хліба.
Формування навичок здорового харчування. Шана українських традицій.
- Розвиток міждисциплінарних компетентностей (Українська мова й література, хімія, математика, технології, інформатика)
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту (уроку)
1. Мобільні телефони з доступом до мережі «Інтернет».
2. Папір, олівці, фломастери. Продукти, хлібобулочні вироби.
3. Інтерактивна дошка.
Діяльність після виконання проєкту (уроку)
1. Написання вільного есе « Хліб – усьому голова».
Використані ресурси. Відкриті джерела інтернет. Підручник з української літератури 5 кл. О. Калинич.