STEM-проєкт (урок). Вплив фізичних вправ на роботу серцево-судинної системи

Автор Тетяна Бондаренко

Вікова категорія учнів 7 клас

Предмети біологія, математика, технології, інженерія, фізика

Актуальність уроку.

  1. Ознайомити учнів з впливом фізичних навантажень на організм з погляду науки.
  2. Формувати в учнів розуміння впливу фізичних навантажень на роботу серця й дихання.
  3. Розвивати вміння вимірювати частоту серцевих скорочень (ЧСС) та аналізувати результати.
  4. Розвивати навички самоконтролю під час фізичних вправ.
  5. Показати зв’язок фізичної культури з біологією, математикою, фізикою та технологіями.

Стислий опис уроку

STEM -урок з фізичної культури може бути інтегрованим уроком, на якому учні будуть не тільки фізично активними, але й зможуть вивчати наукові принципи, які стоять за їхніми рухами та фізичними процесами. Також урок може включати цікаву активність, спрямовану на розвиток фізичних здібностей учнів, а також розуміння важливості здорового способу життя.

Урок складається з теоретичної, практичної частини та підсумку уроку.

  1. Організаційна частина.
  • Привітання, мотивація, налаштування на роботу.
  • Обговорення теми: ”Як фізична активність впливає на наше серце?”
  1. Теоретичний частина.
  • Коротке пояснення будови серця, поняття “пульс”.
  • Формула розрахунку оптимальної ЧСС:

220 - вік = максимальна ЧСС

Оптимальне навантаження 60-80% від цього показника

  1. Практична частина.
  • Розминка.
  • Учні виконують комплекс вправ:
  • біг на місці 1 хв.
  • присідання 1 хв.
  • стрибки “зірочка” 1 хв.

Після кожної вправи діти вимірюють пульс, фіксують результати в таблицю

Вид вправи

Пульс до

Пульс після

Відновлення через 1 хв.

Біг на місці

Присідання

Стрибки

  1. Аналітична частина.
  • Учні обчислюють середній пульс, порівнюють результати.
  • Створюють графік зміни ЧСС.
  • Обговорення: у кого пульс відновлюється швидше - чому?
  1. Заключна частина (Рефлексія).
  • Учні обговорюють, як фізичні вправи допомагають покращити їхнє здоров’я.
  • Мінівікторина : ” Що відбувається з серцем, коли ми тренуємося?”

Очікувані результати уроку

Учні:

  • пояснюють, як фізичні вправи впливають на роботу серця;
  • уміють вимірювати пульс і робити висновки;
  • розуміють важливість регулярних тренувань;
  • застосовують знання з біології та математики на практиці

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (природничі науки) - будова серцево-судинної системи, поняття про пульс і навантаження; вимірювання пульсу, частоти дихання.

Т (технології, інформатика) - використання фітнес-браслетів, секундоміра або мобільного додатку для вимірювання пульсу.

Е (інжиніринг) - побудова графіка зміни пульсу після навантаження, “Графік-навантаження” - як змінюється пульс під час виконання різних видів вправ.

М (математика) - обчислення середнього, мінімального і максимального пульсу, порівняння показників; побудова діаграм.

Обладнання, необхідне для реалізації уроку

  • Секундомір або мобільний додаток.
  • Фітнес-браслети (за наявності).
  • Аркуші для записів.
  • Ватман або інтерактивна дошка для графіків.

Діяльність після виконання уроку

  • Провести експеримент вдома - виміряти пульс у спокої, після 10 присідань і через 1 хв. після відпочинку. Побудувати графік і зробити висновок.

Використані ресурси

Відкриті джерела інтернет.

Поділитися: