STEM-проєкт (урок). “The science of weather” (Наука про погоду)

Автор Голубятнікова Віта Вікторівна

Вікова категорія учнів (вихованців) 7 клас

Предмети англійська мова, природничі науки

Актуальність проєкту (уроку):інтеграції знань з англійської мови, природничих наук, математики та технологій у межах компетентнісного підходу сучасної освіти. Вивчення погоди як природного явища сприяє формуванню в учнів цілісного наукового світогляду, розвитку критичного мислення та екологічної свідомості. Залучення учнів до дослідницької діяльності, аналізу даних і практичного застосування мовних знань відповідає вимогам Нової української школи та сприяє розвитку ключових компетентностей XXI століття — умінь спілкуватися іноземною мовою, працювати в команді, використовувати цифрові технології та застосовувати знання в реальних життєвих ситуаціях.

Стислий опис проєкту (уроку)

STEM-урок з англійської мови для учнів 7 класу на тему «The Science of Weather» інтегрує знання з англійської, природничих наук і математики. Під час уроку учні розширюють словниковий запас з теми «Погода», знайомляться з науковими аспектами формування хмар і температурних змін, виконують простий експеримент, аналізують температурні дані та будують графік. Завдяки груповій роботі та рольовій грі “Be a Weather Reporter” школярі практикують мовлення в реальному контексті, розвивають навички комунікації, критичного мислення та роботи з інформацією. Урок сприяє формуванню екологічної свідомості, уміння застосовувати англійську мову в життєвих ситуаціях і відповідає принципам інтегрованого, компетентнісного навчання Нової української школи.

Очікувані результати проєкту (уроку)

Після проведення уроку учні:

  • Мовленнєва компетентність:
    • розуміють та вживають лексику з теми «Weather and Climate» у мовленні;
    • описують погодні явища та зміни клімату англійською мовою;
    • презентують короткий прогноз погоди, використовуючи відповідні мовні структури.
  • Предметна (STEM) компетентність:
    • пояснюють основні процеси утворення хмар і зміни погоди;
    • застосовують математичні навички для аналізу температурних даних (побудова графіків, перетворення одиниць вимірювання);
    • використовують елементи наукового дослідження під час виконання мініексперименту.
  • Ключові компетентності:
    • працюють у групі, ефективно спілкуються, висловлюють власні думки;
    • використовують цифрові ресурси для пошуку та презентації інформації;
    • усвідомлюють значення природоохоронної поведінки та впливу людини на клімат.
  • Особистісні результати:
    • виявляють пізнавальний інтерес до вивчення природних явищ англійською мовою;
    • демонструють відповідальність, ініціативність і творчий підхід до виконання завдань.

Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів

S (природничі науки)

Мінідослід: "How clouds form" Ознайомлення з природними процесами утворення хмар, опадів, зміни температури.

Проведення мінідосліду «How clouds form», спостереження й формулювання висновків.

T (технології, інформатика) Activity: “Weather Graph Challenge”

Використання відео- та мультимедійних матеріалів для вивчення наукових фактів про погоду.

Застосування цифрових інструментів (Kahoot, онлайн-графіки, презентації) для інтерактивного навчання.

E (інжиніринг)

Планування та виконання простого експерименту із застосуванням інженерного мислення (створення «моделі хмари»).
Обговорення, як наукові принципи використовуються у створенні метеорологічних приладів і прогнозів.

M (математика)

Обробка та аналіз температурних даних.
Перетворення одиниць вимірювання (°C у °F), побудова графіка зміни температури.

Обладнання, необхідне для реалізації проєкту (уроку)

  • Картки із зображенням типів погоди.
  • Відео про формування хмар (BBC Learning English, National Geographic Kids).
  • Пляшка, тепла вода, сірник (для демонстрації).
  • Таблиця температур, аркуші для графіка, олівці.
  • Доступ до інтернету / Kahoot.

Діяльність після виконання проєкту (уроку)

Після завершення проєктної роботи (“Be a Weather Reporter” та мінідосліду) учні виконують низку узагальнювальних і рефлексивних завдань, спрямованих на закріплення отриманих знань, розвиток самооцінювання та застосування результатів у нових ситуаціях.

1. Рефлексія та самооцінювання

  • Учні заповнюють коротку анкету англійською або українською мовою:
    What did I learn today? What was easy/difficult? What did I enjoy the most?
  • Обговорюють у парах або групах, що нового вони дізналися про погоду та як можуть використати ці знання в повсякденному житті.
  • Оцінюють власну роботу в команді (за критеріями співпраці, активності, креативності).

2. Презентація результатів

  • Групи демонструють свої відео або усні прогнози погоди, отримують зворотний зв’язок від учителя та однокласників.
  • Учні обговорюють, які мовні засоби та наукові факти допомогли зробити презентацію переконливішою.

3. Розширення теми (follow-up activities)

  • Учні створюють мініпроєкт або постер “How to protect our planet from climate change” чи “Weather in my city”.
  • Можна організувати спільний проєкт із уроками природознавства: вимірювання температури та вологості протягом тижня, створення шкільної “weather station”.

4. Формувальне оцінювання

  • Учитель підбиває підсумки, підкреслює досягнення кожної групи.
  • Разом з учнями формує висновки:
    • Які знання з науки, математики та англійської мови були використані?
    • Як можна застосувати їх у реальному житті?

Використані ресурси інтернет-джерела, підручник Wider world 3.

Поділитися: