Автор Голубятнікова Віта Вікторівна
Вікова категорія учнів (вихованців) 7 клас
Предмети англійська мова, природничі науки
Актуальність проєкту (уроку):інтеграції знань з англійської мови, природничих наук, математики та технологій у межах компетентнісного підходу сучасної освіти. Вивчення погоди як природного явища сприяє формуванню в учнів цілісного наукового світогляду, розвитку критичного мислення та екологічної свідомості. Залучення учнів до дослідницької діяльності, аналізу даних і практичного застосування мовних знань відповідає вимогам Нової української школи та сприяє розвитку ключових компетентностей XXI століття — умінь спілкуватися іноземною мовою, працювати в команді, використовувати цифрові технології та застосовувати знання в реальних життєвих ситуаціях.
Стислий опис проєкту (уроку)
STEM-урок з англійської мови для учнів 7 класу на тему «The Science of Weather» інтегрує знання з англійської, природничих наук і математики. Під час уроку учні розширюють словниковий запас з теми «Погода», знайомляться з науковими аспектами формування хмар і температурних змін, виконують простий експеримент, аналізують температурні дані та будують графік. Завдяки груповій роботі та рольовій грі “Be a Weather Reporter” школярі практикують мовлення в реальному контексті, розвивають навички комунікації, критичного мислення та роботи з інформацією. Урок сприяє формуванню екологічної свідомості, уміння застосовувати англійську мову в життєвих ситуаціях і відповідає принципам інтегрованого, компетентнісного навчання Нової української школи.
Очікувані результати проєкту (уроку)
Після проведення уроку учні:
- Мовленнєва компетентність:
- розуміють та вживають лексику з теми «Weather and Climate» у мовленні;
- описують погодні явища та зміни клімату англійською мовою;
- презентують короткий прогноз погоди, використовуючи відповідні мовні структури.
- Предметна (STEM) компетентність:
- пояснюють основні процеси утворення хмар і зміни погоди;
- застосовують математичні навички для аналізу температурних даних (побудова графіків, перетворення одиниць вимірювання);
- використовують елементи наукового дослідження під час виконання мініексперименту.
- Ключові компетентності:
- працюють у групі, ефективно спілкуються, висловлюють власні думки;
- використовують цифрові ресурси для пошуку та презентації інформації;
- усвідомлюють значення природоохоронної поведінки та впливу людини на клімат.
- Особистісні результати:
- виявляють пізнавальний інтерес до вивчення природних явищ англійською мовою;
- демонструють відповідальність, ініціативність і творчий підхід до виконання завдань.
Складові STEM-проєкту, зміст діяльності учнів
S (природничі науки)
Мінідослід: "How clouds form" Ознайомлення з природними процесами утворення хмар, опадів, зміни температури.
Проведення мінідосліду «How clouds form», спостереження й формулювання висновків.
T (технології, інформатика) Activity: “Weather Graph Challenge”
Використання відео- та мультимедійних матеріалів для вивчення наукових фактів про погоду.
Застосування цифрових інструментів (Kahoot, онлайн-графіки, презентації) для інтерактивного навчання.
E (інжиніринг)
Планування та виконання простого експерименту із застосуванням інженерного мислення (створення «моделі хмари»).
Обговорення, як наукові принципи використовуються у створенні метеорологічних приладів і прогнозів.
M (математика)
Обробка та аналіз температурних даних.
Перетворення одиниць вимірювання (°C у °F), побудова графіка зміни температури.
Обладнання, необхідне для реалізації проєкту (уроку)
- Картки із зображенням типів погоди.
- Відео про формування хмар (BBC Learning English, National Geographic Kids).
- Пляшка, тепла вода, сірник (для демонстрації).
- Таблиця температур, аркуші для графіка, олівці.
- Доступ до інтернету / Kahoot.
Діяльність після виконання проєкту (уроку)
Після завершення проєктної роботи (“Be a Weather Reporter” та мінідосліду) учні виконують низку узагальнювальних і рефлексивних завдань, спрямованих на закріплення отриманих знань, розвиток самооцінювання та застосування результатів у нових ситуаціях.
1. Рефлексія та самооцінювання
- Учні заповнюють коротку анкету англійською або українською мовою:
What did I learn today? What was easy/difficult? What did I enjoy the most? - Обговорюють у парах або групах, що нового вони дізналися про погоду та як можуть використати ці знання в повсякденному житті.
- Оцінюють власну роботу в команді (за критеріями співпраці, активності, креативності).
2. Презентація результатів
- Групи демонструють свої відео або усні прогнози погоди, отримують зворотний зв’язок від учителя та однокласників.
- Учні обговорюють, які мовні засоби та наукові факти допомогли зробити презентацію переконливішою.
3. Розширення теми (follow-up activities)
- Учні створюють мініпроєкт або постер “How to protect our planet from climate change” чи “Weather in my city”.
- Можна організувати спільний проєкт із уроками природознавства: вимірювання температури та вологості протягом тижня, створення шкільної “weather station”.
4. Формувальне оцінювання
- Учитель підбиває підсумки, підкреслює досягнення кожної групи.
- Разом з учнями формує висновки:
- Які знання з науки, математики та англійської мови були використані?
- Як можна застосувати їх у реальному житті?
Використані ресурси інтернет-джерела, підручник Wider world 3.